Ti stimola l’idea di lavorare in un contesto tecnologico per lo sviluppo di soluzioni medicali?
Inpeco è leader mondiale nell’automazione dei laboratori clinici, dove realizziamo soluzioni robotiche innovative per gestire i campioni biologici. I nostri sistemi riducono la possibilità dell’errore umano, limitano i rischi di contaminazione e garantiscono la tracciabilità completa del campione.
Le nostre soluzioni supportano oltre 2.500 laboratori clinici in tutto il mondo.
Il Gruppo Inpeco ha il suo quartier generale a Novazzano (Svizzera), uno stabilimento produttivo a Val della Torre (Torino), una sede dedicata ai Progetti Innovativi a Pula (Sardegna), una sede a Verona e due sedi di riferimento per il mercato estero a Bruxelles (Belgio) e negli Stati Uniti.
Cosa aspetti? Entra anche tu nel mondo Inpeco e vieni ad innovare con noi!
The Application Service Specialist is responsible for supporting direct clients and partners for automation and middleware products and performing on site activities (installation, upgrades, add-on) and trainings.
Joining the Inpeco Customer Success Team you will have the opportunity to travel around the world and to support the most important Inpeco's Clients and Partners.
We are looking for candidates with:
· At least 2 years of experience in similar role;
· Knowledge of written and spoken English language necessary
· Availability to travel 70% of the time;
· Bachelor's or Master's Degree in Computer Engineering, Mechanical Engineering, Electrical Engineering, Electronic Engineering, Automation Engineering, Mechatronic Engineering, Biomedical Engineering;
· Basic knowledge of networking, databases, Linux;
· Experience with automation systems and/or diagnostic instruments is a plus;
· Ability to work to with Software, Computer, Windows O.S.
· Verbal communication skills
· Customer services and telephone support experience or at least dealing with customers experience
· Ability to work under stress.
What we offer: